تعمیر دوربین موبایل

تعمیر دوربین موبایل


امروزه دوربین های اسمارت فون شاید از کاربردی ترین ابزار مرود استفاده در زندگی انسان ها به شمار آید و به همین دلیل رقابت اصلی کمپانی های سازنده ی گوشی های تلفن همراه را به دنبال داشته است . بدیهی است که این دوربین ها مانند تمامی تولیدات تکنولوژی ممکن است دچار خرابی و اختلال هایی شوند که برای هر کاربری ناخوشایند محسوب میشود .

امروز قصد داریم در این باره توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. مشکلات دوربین های اسمارت فون معمولا ممکن است به صورت ها ی مختلفی رخ دهد.گاهی ممکن است این مشکل به صورت نشان دادن صفحه ی سیاه بروز کنند ، گاهی ممکن است فلش دوربین ها از کار بیفتد و گاهی هم شامل تارو بی کیفیت نشان دادن تصاویر شوند.

منشا این اختلالات ممکن است سخت افزاری یا نرم افزاری باشد که اغلب قابل حل میباشد و لازم است حتما توسط کارشناس بررسی و ریشه یابی شود. در ادامه به دلایل بروز این اشکالات و راه های مطمئن تعمیر دوربین موبایل خواهیم پرداخت.

تعمیر دوربین موبایل


دلایل بروز خرابی در دوربین های اسمارت به قرار زیر میباشد:

دوربین صفحه ای سیاه را نشان میدهد:

اگر گوشی شما با این مشکل روبرو شد و منشا آن مشکل سخت افزاری بود احتمال برطرف شدن آن کم است. اما اگر منشا آن نرم افزاری باشد شانس حل شدن این مشکل بیشتر است و به احتمال زیاد از طریق راه های زیر قادر به درست کردن آن خواهید بود.در غیر این صورت حتما به یک متخصص معتبر تعمیر موبایل رجوع کنید.

تعمیر دوربین موبایل با مشاهده ی صفحه ی سیاه

  • گوشی خود را برای مدت حداقل 10 ثانیه خاموش کنید و مجددا روشن کنید و سپس دوربین آن را چک کنید تا مطمئن شوید این مشکل برطرف شده یا نه؟
  • اگر مشکل ادامه پیدا کرد نیاز به ریست فکتوری دارید.
  • در صورت عدم حل مشکلتان توسط دو راه حل بالا حتما اقدام به حذف نرم افزار هایی کنید که ممکن است بر گوشی شما تاثیرات مخربی گذاشته باشند.این برنامه ها شمال اپلیکیشن هایی میشوند که بعد از نصبشان این مشل برای دوربین شما رخ داده است.
  • در ادامه میتوانید از طریق تنظیمات گوشی خود اقدام به حذف اطلاعات برنامه ی دوربین خود کنید.
  • اگر گوشی شما قابلیت تعویض باتری داشت حتما این راه را هم امتحان کنید چون ممکن است این کار ، بعضی از مشکلات سخت افزاری را حل کند.
  • اگر هیچ کدام از راه های بالا مشکل را برطرف نکرد ممکن است ایراد از خود دوربین گوشی شما باشد که معمولا در اثر ضربه دیدن لنز دوربین و خارج شدن آن از جایگاه خود میباشد.

زمانی که فلاش گوشی عمل نمیکند:

ممکن است به دلیل شارژ کم، یا مشکل نرم افزاری و استفاده از فیلترهای عکس برداری و یا حتی مشکلات سخت افزاری باشد که لازم است حتما اقدامات لازم جهت تعمیر دوربین موبایل فراهم آید.

مشکل تار و بی کیفیت بودن دوربین گوشی :

حتما قبل از هر اقدامی لنز جلو و پشت را تمیز کنید چون ممکن است این اختلال نتیجه ی کثیف شدن آن ها باشد.تار بودن لنز مشکلی اغلب طبیعی است.اگر با این کار مشکل همچنان به قوت خود پا بر جا بود از طریق ستینگ دستگاه خود تمامی حافظه ی پنهان دوربین را پاک کنید و بعد از آن گوشی خود را ریستارت کنید.

در بعضی موارد ممکن است تکان دادن گوشی هم این مشکل را حل کند.در صورت عمل نکردن راه حل های بالا سرانجام اقدام به ریست فکتوری کنید و در نهایت و رو صورت باقی ماندن مشکل تان حتما به مرکز معتبر تعمیر دوربین موبایل مراجعه کنید .

مشکل خرابی دوربین گوشی مان را کجا حل کنیم ؟

تعمیر دوربین موبایل لنوو یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در مرکز ما میباشد که با حضور کارشناسان و مهندسان با تجربه ی این حوزه و با بهره مندی از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات انجام میپذیرد.کارشناسان مجرب و متخصص حاضر در این مرکز با در اختیار داشتن آرشیوی جامع و کامل از تمامی قطعات جانبی اورجینال ، قادر به مرتفع ساختن تمام مشکلات و عیوب ایجاد شده در گوشی های تلفن همراه شما میباشند.

رکن اساسی این مرکز تجهیزات پیشرفته تعمیرات تخصصی موبایل مبتنی بر جدیدترین استاندارد های معرفی شده در بازار های جهانی است که به دلیل هوشمند بودن امکان رفع تمامی اختلالات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل های مختلف را فراهم آورده اند.لازم به ذکر است که تمامی هزینه های اخذ شده جهت تعمیر در این مرکز براساس نرخنامه ی مصوب بوده که در صورت نیاز،پیش از اقدام به تعمیر،به صاحب دستگاه اعلام میگردد.


منبع: مرکز سخت افزار ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.