آموزش مراحل شارژ کارتریج اچ پی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج از جمله خدمات مرکز سخت افزار ایران در حوزه ی ماشین های اداری است. با توجه به ارزان تر شدن قیمت هاو تنوع مدل های تولیدی، در منازل نیز هم چون محیط های اداری و تجاری شاهد افزایش استفاده از دستگاه های پرینتر به عنوان وسیله ای کاربردی هستیم. چاپگر ها نقش بسیار مهمی در نگهداری و انتقال اسناد به منظور استفاده در تمام موقعیت ها و رده های اجتماعی جامعه ایفا می کنند؛ چرا که علیرغم نفوذ وسایل الکترونیکی، قسمت عمده مبادلات  فکری و اقتصادی بر بستر کاغذ شکل می گیرد.

 اما چاپگر ها با یک محدودیت عمده روبرو هستند و آن اتمام مخزن جوهر کارتریج است.  در نگاه اول ممکن است نگرانی از اتمام جوهر و یا مخازن رنگ در چاپگرها امری طبیعی و اجتناب ناپذیر به نظر برسد، اما تصور اینکه در یک موقعیت اضطراری و نیز در دسترس نبودن یک سرویس کار مطمئن با اتمام ذخیره ی کارتریج چاپگر خود روبرو شویم، همه ما را دچار استرس و تنش می کند. اما به راستی چاره کار چیست؟ توصیه می کنیم شارژ کارتریج دستگاه خود را به متخصصین و کارشناسانی که تخصص لازم در این زمینه را دارند بسپارید.

شارژ کارتریج پرینتر

 
ادامه مطلب ...

آموزش تعمیرات درام دستگاه کپی برادر

تعمیر درام فتوکپی برادر


پیش از پرداختن به خرابی‌های پیش آمده در درام و روش‌های تعمیر درام فتوکپی برادر ، بد نیست نگاهی به کارکرد این قطعه و نقش آن در فرآیند چاپ داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید درام فتوکپی در اصل غلطکی فلزی است که با لایه‌ای از مواد حساس به نور پوشانده شده است. از آنجا که در دستگاه‌های کپی مدرن، طول کاغذ استاندارد کپی شده بسیار بزرگتر از محیط درام است، یک دور کامل درام، تنها بخش کوچکی از کاغذ را کپی می‌کند.

از همین رو جهت کامل شدن فرآیند چاپ، لازم است تا درام چندین بار توسط قطعه‌ی بلید تمیز شده، با یون‌ها شارژ شده و در مقابل فوتون‌های نوری قرار گیرد تا با پاشیده شدن ذرات تونر به آن، صفحه کاغذی به طور کامل چاپ شود. در شرایطی که درام فتوکپی به درستی وظیفه خود را انجام ندهد، فرآیند چاپ نیز با اشکال مواجه شده و این موضوع در نهایت سبب چاپ خطوط نابهنجاری در برگه‌ها خواهد شد. البته خرابی درام دستگاه کپی نشانه‌های دیگری نیز دارد که در بخش‌های آتی به آنها اشاره خواهد شد.

تعمیر درام فتوکپی برادر
  ادامه مطلب ...

آموزش رفع مشکلات پرینترهای بی سیم یا وایرلس

رفع مشکلات پرینترهای بی سیم یا وایرلس

پرینترهای بی سیم در حال حاضر یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌رو برای کاربرانی هستند که نیاز به یک چاپگر جمع‌وجور، مرتب و به دور از به‌هم ریختگی دارند. در پرینترهای بی‌سیم خبری از تراکم سیم و کابل نیست و همین ویژگی،‌ آنها را بدل به گزینه‌ای مناسب برای محیط‌های عمومی و اداری نظیر مراکز آموزشی، ادارات، بانک‌ها، فضاهای کوچک و مواردی از این دست کرده‌ است.

با این وجود تجربه نشان داده که کار با این پرینترها نیز به دور از اشکال نیست و در برخی موارد حتی اشکالات پیش آمده در این دستگاه‌ها، بیشتر از پرینترهایی است که از طریق کابل کار می‌کنند. در این مقاله برآنیم تا برخی از رایج‌ترین اشکالات مرتبط با پرینترهای بی سیم یا وایرلس را بررسی کرده و شیوه رفع آنها را شرح دهیم. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر جهت کار با پرینترهای بی سیم می‌توانید با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر پرینتر برادر تماس بگیرید.

 

ادامه مطلب ...

عیب یابی و تعمیرات دستگاه فتوکپی + فیلم آموزشی

عیب یابی و تعمیرات دستگاه فتوکپی

تعمیرات دستگاه کپی که نخستین گام در آن، عیب‌یابی صحیح دستگاه است یکی از خدمات تخصصی ارائه شده در مرکز تعمیرات کپی است؛ این فرآیند با بررسی و آنالیز قطعات معیوب و اختلالات پیش آمده در مکانیزم دستگاه آغاز می‌گردد و با ورود مهندسان و اِعمال تمامی تعمیرات مورد نیاز پایان می‌پذیرد.

برخی از پارامترهای مذکور که در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی پیاده می‌گردند عبارتند از : بررسی و عیب ‌یابی یونیت اسکنر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت لیزر، شیوه‌ های مناسب شارژ کارتریج، استفاده از جدیدترین شیوه‌ های تعویض دولوپر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت درام، بررسی و عیب‌ یابی یونیت فیوزینگ، عیب‌ یابی هیتر، ترموستات و ترمیستور، عیب ‌یابی یونیت کاغذ‌کش، شیوه‌ های سازگار با دستگاه کپی جهت تعویض پیکاپ، بررسی و عیب‌ یابی یونیت دابلکس، بررسی و عیب ‌یابی یونیت فیدر، بررسی و عیب ‌یابی یونیت خروجی، عیب ‌یابی و رفع کدهای خطا، کار کردن با کد و….


برای مشاهده فیلم آموزشی به لینک زیر مراجعه نمایید:

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی