نحوه راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی

نحوه راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی

بسیاری تصور می کنند که با تمام شدن فصل تابستان و فرا رسیدن روزهای سرد، کولر گازی ها دیگر استفاده ای ندارند. این در حالی است که بسیاری از مدل های این دستگاه، قابلیت گرمادهی هم دارند. برخی از کاربران با این قابلیت آشنا نبوده و نمی دانند که چطور می توان از آن استفاده کرد. در حالی که با اندکی دقت و صبر و حوصله می توان از کولر گازی برای تامین هوای گرم نیز استفاده کرد. اگر با این سیستم آشنایی ندارید و یا وقت و مهارت کافی برای راه اندازی آن را ندارید، می توانید از متخصصین تعمیر کولر گازی سامسونگ در مرکز سخت افزار ایران  کمک بگیرید. همچنین می توانید با مطالعه مقاله پیش رو، با روش ها و مراحل راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی آشنا شوید.



سیستم گرمایش کولر گازی

اطلاع از حالت گرمایشی کولر گازی

برای راه اندازی سیستم گرمایشی کولر گازی ، اول باید مطمئن شوید که دستگاه شما از این قابلیت برخوردار است یا نه. برای این منظور می توانید از دفترچه راهنمای همراه دستگاه کمک بگیرید و یا از فروشنده اطلاعات لازم را دریافت نمایید. برچسب فنی دستگاه هم مشخصات کولر گازی و وجود یا عدم جود این قابلیت را در بر دارد. عبارت HEATING نشانگر برخورداری کولر گازی شما از سیستم گرمایشی می باشد. تکنسین های تعمیرات تخصصی کولر گازی سامسونگ  با مشاهده قطعات دستگاه، پی به گرمایشی یا سرمایشی بودن آن خواهند برد.


مراحل راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی

پس از اینکه از وجود حالت گرمایشی در کولر گازی خود مطمئن شدید، برای راه اندازی این سیستم باید مراحل زیر را طی کنید:

1- کولر گازی اسپیلت را خاموش کنید.

2- در دومین مرحله راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی ، باید ریموت کنترل را از جلوی کولر گازی دور کرده یا دستتان را جلوی چشمی کنترل بگیرید؛ به طوری که هنگامی که در حال تنطیم ریموت کنترل هستید، دستگاه یا همان پنل داخلی کولر گازی مجددا روشن نشود.

3- برای تنظیم کنترل ریموت، باید دکمهmenu  را فشار دهید. با فشار دادن این دکمه، علامت هایی مثل گلوله برف ، خورشید، قطره آب یا فلش کوچکی در صفحه نمایش گر کنترل به نمایش در می آیند.

4- با هدایت این نشانگرها بر روی گزینه HATE ، کولر گازی شما روی حالت گرما تنظیم می گردد.

5- در این مرحله برای تکمیل راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی ، باید گرمای مورد نظر خود را تنطیم کنید که با دکمه TEMP که بصورت فلشی بالا و پایین دارد، می توانید این کار را انجام دهید. معمولا تنظیم دما بین 28 تا 30 درجه، دمای مطبوعی را به شما می دهد. همچنین این محدوده دمایی، مصرف موتور و به دنبال آن، میزان مصرف برق را کاهش می دهد.

6- پس از تنظیم کنترل، باید آن را خاموش کرده و کولر گازی را روشن نمایید.


نحوه عملکرد گرمایش کولر گازی

فرایند کاری سیستم گرمایش کولر گازی به این صورت است که گاز در داخل کمپرسور گرم می شود. سپس این گاز از طریق یک شیر چهار طرفه به سمت اواپراتور هدایت می گردد. این بخش از قسمت داخلی اسپیلت، مجموعه ای است متشکل از لوله های مسی و صفحاتی از جنس آلومینیوم که می تواند گرما را به سمت بیرون دستگاه منتقل نماید. به این ترتیب، محیطی که کولر گازی در آن نصب شده، گرم خواهد شد. جالب است بدانید که هوای گرم ورودی از کمپرسور به این محفظه، باعث گرم شدن لوله ها و صفحات شده و این هوای گرم در کسری از ثانیه به محیط منزل یا محل کار شما دمیده می شود.


گرمایش کولر گازی و افزایش مصرف برق

برای بسیاری از کاربران سوال است که آیا راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی باعث افزایش مصرف برق خواهد شد یا خیر؟ خب باید گفت که پاسخ این سوال مثبت است. به دلیل این که نحوه ی عملکرد سیستم گرم کننده با سیستم خنک کننده متفاوت است و کمپرسور دستگاه در این حالت فعالیت بیشتری دارد، مصرف انرژی کولر گازی به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت. تنظیم دستگاه در حالت مصرف کمتر برق، توسط تکنسین های مجرب و ماهر مرکز سخت افزار ایران امکان پذیر می باشد.


منبع: مرکز سخت افزار ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.