کمپرسور اسپلیت شارپ

کمپرسور اسپلیت شارپ

کمپرسور اسپلیت شارپ یکی از مهم ترین و اساسی ترین قطعات داخلی این دستگاه به شمار می رود. وظیفه ی کمپرسور در اسپلیت مکش گاز از اواپراتور و حرکت دادن آن به سمت کندانسور می باشد. این قطعه در صورت خرابی این عملکرد را به درستی را انجام نمی دهد.

زمانی که مکش گاز اسپلیت به درستی انجام نشود دستگاه گازی برای وارد کردن به دستگاه ندارد در نتیجه هوای خنکی هم وارد محیط نمی کند. به طور کلی خنک بودن باد اسپلیت تنها در نتیجه ی سالم بودن تمام قطعات آن امکان پذیر می باشد.

کمپرسور اصلی ترین قطعه برای اسپلیت بوده و به عبارتی قلب این دستگاه محسوب می شود. در صورت خرابی این دستگاه تنها به واحد تعمیرات اسپلیت شارپ مراجعه کنید. در ادامه به نکات مهم در عیب یابی اسپلیت شارپ و تعمیر این قطعه می پردازیم.

کمپرسور اسپلیت شارپ

تعمیر کمپرسور اسپلیت شارپ

تعمیر کمپرسور اسپلیت شارپ لازم است تنها توسط متخصصان انجام شود. کمپرسور های مورد استفاده در کولرگازی در ۳ مدل پیستونی، دوار و اسکرول تولید می شوند. نوع دیگری از تقسیم بندی برای کمپرسور ها وجود دارد بر اساس گرمای محیط به دسته بندی آن ها می پردازد. کمپرسور های t1برای محیط هایی حداکثر تا ۴۳ درجه و  کمپرسور های t3 متناسب برای محیط هایی که بالای ۴۳ درجه هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپرسور اسپلیت شما در هر نوعی که باشد لازم است توسط متخصصان مورد تعمیر قرار بگیرد. تعمیرات ناآگاهانه خرابی های بسیاری را برای دستگاه شما به وجود می آورد. استفاده از قطعه ی اورجینال از نکاتی است که به هنگام تعمیر کمپرسور اسپلیت شارپ یا تعویض این قطعه باید به آن توجه داشته باشید. قطعات تقلبی در کارکد اسپلیت بسیار تاثیرگذار بوده و کارکرد آن را با اختلال مواجه می کنند.

نکات مهم در عیب یابی اسپلیت شارپ

عیب یابی بخش مهمی از تعمیرات اسپلیت شارپ را در بر می گیرد. اگر عیب یابی به درستی انجام نشود ممکن است با تعویض کمپرسور نیز تاثیری در کارکرد دستگاه دیده نشود و کمپرسور تعویض شده به زودی دچار اختلال بشود. به یاد داشته باشید تعویض یا تعمیر کمپرسور اسپلیت شارپ اگر به موقع انجام نشود، مشکل پیش آمده برای دستگاه مکن است به سایر قطعات منتقل شود و در کارکرد این دستگاه اختلال ایجاد کند.

برای عیب یابی کمپرسور لازم است متخصصان و تعمیر کاران به نکات زیر توجه داشته باشند.

  • دمای گاز دهش
  • شدت جریان مورد نیاز کمپرسور
  • فشار مکش و دهش در هنگام کارکرد سیستم
  • مقدار گرما در ورودی کمپرسور
  • دمای گاز برگشتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.